Zwroty podstawowe

Ja
tak


Nein
nie


Guten Morgen!
Dzień dobry! (rano)


Guten Tag!
Dzień dobry! (po południu)


Guten Abend!
Dobry Wieczór!


Auf Wiedersehen!
Do widzenia!


Gute Nacht!
Dobranoc!


Verzeihung!
Przepraszam! (przykro mi)


Entschuldigung!
Przepraszam! (np. zaczepiając osobe nieznajomą)


Danke sehr
Dziękuję


Sprechen Sie Deutsch?
Czy mówi pan po niemiecku?


Wie heißt du?
Jak się nazywasz?


Mein Name ist Klaus.
Mam na imię Klaus.


Woher kommst du?
Skąd jesteś?


Ich komme aus Polen.
Jestem z Polski.


Es ist fünf Uhr.
Jest piąta.


Danke. - Dziękuję.
Bitte schön. - Proszę bardzo.
Guten Morgen! (rano) lub Guten Tag! (po południu) - Dzień dobry!
Auf Wiedersehen! - Do widzenia!
Guten Abend! - Dobry wieczór!
Gute Nacht. - Dobranoc.
Hallo! - Cześć! (nieformalne przywitanie)
Tschüss! - Cześć! (nieformalne pożegnanie)
Bis bald! - Do zobaczenia wkrótce!
Verzeihung. Es tut mir leid. - Przepraszam. Przykro mi.
Entschuldigung! - Przepraszam! (np. zaczepiając osobę nieznajomą)
zahlbar (np. wstęp) lub kostenpflichtig (np. usługa) - płatny
frei (np. wstęp) lub kostenlos (np. usługa) - bezpłatny
geöffnet - otwarte
geschlossen - zamknięte
Eintritt frei - wstęp wolny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz